Monday, November 16, 2009

Orang Angkat Sumpah, Kita Angkat Sampah

16/11/2009 2:12pm

KUALA LUMPUR 16 Nov. — Timbalan Menteri Penerangan Komunikasi dan Kebudayaan, Heng Seai Kie dan Ketua UMNO Bahagian Ipoh Timur, Datuk Azian Osman mengangkat sumpah sebagai anggota Dewan Negara untuk tempoh tiga tahun di hadapan Timbalan Yang Dipertua Dewan Negara Datuk Armani Mahiruddin. Bernama
Orang punya sudah angkat sumpah, kita punya bila lagi? PM tak hirau air liur kita yang meleleh sekian lama mengidam Senator ke-3, tapi sehingga kini terus kempunan.
Biar meleleh air liur jadi banjir sekalipun, PM tak akan pandang. Jawatan Senator orang Siam bertentangan dengan gagasan 1Malaysia yang fokus kepada perpaduan. Sedangkan Senator kita pembawa perpecahan.
Menurut blog Jejaka Siam Terakhir, ada ura-ura PSM mungkin dibubarkan kerana merajuk tak dapat jawatan Senator.
Laaa, PSM ditubuhkan untuk Senator saja ke? Kalau begitu, selama ini orang Siam kena bohong, Tok Sami kena tipu kerana pemimpin Siam dakwa PSM ditubuhkan demi pembangunan masyarakat Siam.
Bubar pun baik juga, tak ada orang bergaduh pasal PSM. Dari hidup segan, mati tak mahu, baik bubur saja. Biar seluruh rakyat tahu Siam bubar persatuan kerana kecil hati tak dapat jadi penunggu Dewan Negara.


Orang punya Angkat Sumpah, kita punya hanya layak Angkat Sampah.

1 comment:

sabaisabai said...

Boonsom dah buang gagasan 1malaysia bersama-sama buang sial dalam krathong. dah tak ada 1Malaysia dalam masyarakat Siam.