Thursday, November 19, 2009

Penyakit Berbahaya

Penyakit ini semakin parah di Utara Thailand. Orang Siam harus berwaspada sebelum penyakit berbahaya ini merebak ke Malaysia. Kalau ada tanda-tanda penyakit ini di mana-mana, segera lapor kepada pihak berkuasa Sami.






12 comments:

Anonymous said...

Penyakit ini membiak di thailand begitu lama dan membahaya.Dengarkata dalam Wat Dhammakaya begitu ketara dan malah dibiarkan begitu subur.jangan percaya tetapi tengok dengan mata sendiri.sadhu
sikamma

pena reformasi said...

Betul, Wat Dhammakaya ada "Puteri Samanera" yang lawa-lawa tapi sama ada berlaku wabak atau tidak saya tak pasti.

Penyakit ini telah menyerang ramai Phor Than di Thailand, tapi setakat ini belum ada penawar yang mujarab.

Seorang kawan beritahu, penyakit ini berleluasa di Utara Thailand mungkin kerana cuaca yang sejuk, Sami memerlukan pemanas badan!

kapcai said...

main raba telur ni pernah heboh dalam BBC satu ketika dulu.

Anonymous said...

Penyakit ini dah lama,di zaman buddha pun dah berbuah.oleh itulah buddha membentang dhamma vinai untuk dijadikan panduan kepada pengikutnya.
Tidak seperti yang kita anggapkan untuk menghapus penyakit ini,dalam semua agama untuk dah berlaku dan merobohkan kesucian setengah-tengah rumah ibadat.
mat kelate

pena reformasi said...

(mat kelate) Saya setuju penyakit ini tak mudah diubati dan telah mencemarkan kesucian agama-agama di muka bumi.

Selagi ada manusia dilahirkan dengan "kemahuan songsang", selagi itu penyakit ni akan berleluasa.

Chusi said...

Baru2 ni ada ketua sami SP ajak aku pi jalan2 di Chiangmai. Katanya kos RM500 seorang pi dgn van. Dia nak pi Bangkok terima Phatjot terus pi celebrate and makan angin kat Chiangmai.

Mewah betoi Phra la ni.

Anonymous said...

Siapa nak mewah masuklah phra,dok dengki tak guna.

phra kata jadi gharawas lagi bebas,kemana pum boleh,
gharawas kata jadi phra lagi baik ,mewah dapat duit.
cerdik tak habis,bodoh tak cukup.
movie 2012

samran said...

kah .. kah... kah ... sapa nak kaya masuk phra, sapa nak miskin tambun sama phra!

samran said...

kah .. kah... kah ... sapa nak kaya masuk phra, sapa nak miskin tambun sama phra!

Anonymous said...

Orang bijaksana takut miskin sebab itu tambun,
Orang durjana takut miskin sebab itu tidak mahu tambun.
siam balada

Anonymous said...

Tapi,kalu dok kat kota-kota besar pun ,ok.
Jadilah chairman ke?bendahari? bolehlah sign2 angkat duit tu la.
spy

Anonymous said...

Sebagai homoseksual bukanlah satu penyakit!Orang harus berbangga menjadi homoseksual, tidak akan dipulaukan untuknya.Malu pada orang-orang yang menilai orang lain.Buddha tidak mengajar untuk menghukum dengan nilai-nilai anothera.Pilih nilai anda sendiri bukan kerajaan atau pegawai-pegawai agama!


同性恋是不是一种病!人们应该被同性恋自豪,而不是回避它。那些评判别人的耻辱。佛陀教导来判断另一个值。选择自己的价值不是政府或宗教官员!

Being homosexual is not a disease! People should be proud of being homosexual, not be shunned for it. Shame on those who judge others. Buddha taught not to judge by another values. Choose your own value not a government or religious officials!

Homosexuales non esse morbum! Populus laoreet esse debet homosexuales non fugienda est. O qui iudicent. Buddha docuit non alia bona iudicat. Donec pretium libero non ipsum imperium sive religiosus!

Être homosexuel n'est pas une maladie! Les gens devraient être fiers d'être homosexuel, ne pas être rejetés pour cela. Honte à ceux qui jugent les autres. Bouddha a enseigné de ne pas juger par un autre valeurs. Choisissez votre propre valeur n'est pas un gouvernement ou d'autorités religieuses!

Ser homosexual no es una enfermedad! La gente debería estar orgullosa de ser homosexual, no ser rechazados por ello. ¡Qué vergüenza los que juzgar a los demás. Buda no enseñó a juzgar por otros valores. Elija su propio valor, no un gobierno o funcionarios religiosos!

同性戀是不是一種病!人們應該被同性戀自豪,而不是迴避它。那些評判別人的恥辱。佛陀教導來判斷另一個值。選擇自己的價值不是政府或宗教官員!

Быть гомосексуальной это не болезнь! Люди должны гордиться тем, что гомосексуалист, не избегали его. Позор тем, кто судит других. Будда учил не судить другого значения. Выбирайте свой собственный значение не правительства или религиозных деятелей!